Homélie de père Diesel PHAT pour la solennité du Sacré-Cœur de Jésus

Homélie de père Diesel PHAT pour la solennité du Sacré-Cœur de Jésus
Paroisse du Sacré-Cœur du Cap-Haïtien
Vendredi 28 juin 2019

1. Frères et sœurs, par cette célébration eucharistique en la solennité du Sacré-Cœur de Jésusnous sommes venus nous plonger dans « le mystère même du Christ, dans sa vie entière, dans la totalité de son être, dans le centre intime et essentiel de sa personne : Fils de Dieu, Sagesse incréée ; Amour infini, Principe du salut et de sanctification pour toute l’humanité »[1]. Notre Seigneur Jésus Christ a un « cœur », un « cœur » brûlant d’amour pour chacun de nous.  Dans la Bible, le « cœur : en hébreu "néfesh" ou en grec "kardia" » signifie le siège de la vie intérieure, de l’intelligence, de la vie morale, des sentiments[2]. Alors, célébrer le Sacré-Cœur de Jésus, c’est entrer à l’intérieur du Christ et du mystère de son amour. Il est capable de nous aimer avec son cœur. Il est donc capable de nous porter en lui, nous faire entrer dans son intimité pour nous transformer en lui. 

2. Les textes bibliques que nous venons d’écouter nous permettent de contempler la sollicitude du bon Pasteur à l’égard d’Israël son peuple choisi. Devant l’échec des bergers humains, Dieu, par l’entremise du prophète Ezéchiel, annonce qu’il s’occupera lui-même de son peuple : « Maintenant, j’irai moi-même à la recherche de mes brebis, et je veillerai sur elle. Comme un berger veille sur les brebis de son troupeau quand elles sont dispersées, ainsi je veillerai sur mes brebis, et j’irai les délivrer dans tous les endroits où elles ont été dispersées un jour de brouillard et d’obscurité ». Voilà une bonne nouvelle pour nous aujourd’hui. C’est l’amour du Seigneur pour son troupeau. Jésus est notre Berger. C’est lui qui vient à notre recherche et veille sur nous. Cela, il le réalise à travers le mystère de sa mort et de sa résurrection. C’est par son mystère pascal que le Christ nous conduit à la plénitude de la vie en nous réconciliant avec Dieu. Il nous mène vers les eaux tranquilles et nous fait revivre ; il nous conduit par le juste chemin pour l’honneur de son nom. Comme la brebis perdue, il nous cherche. Oui, tout joyeux, il nous prend sur ses épaules, il fait la fête pour nous et avec nous : « Heureux les invités au repas du Seigneur ». La fête d’aujourd’hui est aussi notre fête. Nous avons en présence, deux cœurs : le Cœur de Jésus débordant d’amour ; et notre cœur capable d’aimer. Notre cœur doit être semblable à celui du Christ notre bon Berger, notre bon Pasteur.

3. Reyèlman vre Bondye gen kè sansib, Bondye se renmen. Li pran ka nou, li avèk nou, li toujou kontan fè nou fè youn avèk li, nou menm pòv pechè. Se poutèt sa, nou dwe toujou kontan kite bon Pastè a chèche epi kondui nou bò kote Papa a. Kè Kris la ki sakre a, se devwalman renmen nètale li gen pou nou. Kè sa a ki eklate ak renmen, padon ak lavi. Kè sakre Kris la gen plas pou tout moun paske renmen li a se pou tout moun. 

4. Kè kontan sa Kris la envite nou pataje avèk li jodia, se kè kontan tout Legliz la ak tout sila yo ki gen misyon pou pran swen bann mouton yo (Monsenyè, Pè), san nou bliye tout kòlonn batize yo, ki dwe akeyi pechè yo nan bon jan apwòch pastoral ki mande tan pou akonpaye, disène epi entegre frajilite jan Pap Franswa eksprime sa nan chapit 8 « Amoris Laetitia ». Se kè kontan bann pechè yo tou, ki deside kase tèt tounen vin Bondye, ki kite bon Gadyen an pote yo sou zepòl li san yo grafiyen l. Yo kontan kite l pran swen yo epi mete yo anfòm atravè ministè Legliz la ak minis sakre yo, atravè tou apostola layik yo kap travay pou fè moun dekouvri tout bon vre kè sansib ak remen Bondye a. Se pou sa, nan misyon sa, Monsenyè yo, Pè yo dwe toujou gen sousi pou bay kolonn batize yo plas pa yo e travay pou yo gen bon fòmasyon pou yo jwe wòl yo kòm disip misyonè nan Legliz la.Pou sa, ni pastè ni fidèl yo, nou bezwen 4 bagaysa yo pou nou avanse nan misyon an :dezi, desizyon, detèminasyon ak aksyon. 
- Dezi : li dwe soti nan kè nou. Li pèmèt nou gade èske nou vle yon chanjman lavi ki chita sou renmen. Renmen tankou Kris la ki pat pè bay lavi l pou pakèt bann mouton yo. Dezi a pèmèt nou gade èske se relasyon nou ak Bondye ki pouse nou pran wout misyon an pou anonse lavi tounèf li te pwomèt la e ki deja reyalize nan misyon Pitit li a Jezikri : « Mwen menm menm, map okipe mouton m yo, map fè yo kouche,…Sak te pèdi a, map chèche l ; sa yo te rejte a, map fè l tounen ; sak te blese a, map panse l; sak te malad la, map ba l sante ; sak gra a, ki fò a, map konsève l; map okipe yo nan jistis ». Èske vrèman, kè nou cho pou nou kolabore avèk Kris nan reyalizasyon misyon sa ? 
- Desizyon :yon desizyon ki pou chanje lavi nou kòm Legliz, kòm pèp, kòm kretyen. Pou nou deside soti nan timide, laperèz ak parès kèkfwa, pou nou montre atravè angajman konkrè nou pran nan sosyete a, nan Legliz la, nan fanmiy yo, nan pawas nou yo, nan milye kote nap travay yo kouman mèvèy Pak la ap travay andedan nou deja. Pou nou defann lavi devan menas lanmò, pou nou montre renmen pi fò pase rayi. Pou nou preche rekonsilyasyon nan plas divizyon ak rakin. Pou nou pa neglije zafè peyi nou. Pou nou kite fòs renmen an pote nou ale nan fè sa ki byen.
- Detèminasyon :kòm kretyen, nou kapab chanje sitiyasyon nap viv la ak fòs lafwa nou nan Bondye pliske kòm pèp li mete apa pou li, lafwa nou se fòs nou : avèk li, nou kapab rasanble tout moun nan kè poze ; avèk li, nou kapab leve frè ak sè nou yo ki nan mizè. Avèk li, nou kapab travay pou chanje figi peyi nou an nou renmen anpil la. Avèk li, nou kapab konbat tout jèm divizyon. Avèk li, nou kapab fè peyi nou fè pwogrè paske lafwa tout bon an pa mache san fè sa ki byen, san fè aksyon ki kòrèk. Nou dwe detèmine nan misyon an, pou nou montre tout bagay pa fini nèt. Mal la pa gen dènye mo. Avèk Jezi bon Pastè a, Sila a ki plen ak renmen nan kè li ki sakre a, nou deja ranpòte laviktwa.
Aksyon :se sa nou bezwen pou nou bay rezilta. Sèl aksyon nan non lafwa nou nan Bondye kapab pwovoke yon reyaksyon ki pozitif. Pou chak kretyen di : « Mwen se batize, se pou m pote fwi kote Bondye plante m nan, nan renmen ». Kretyen, leve kanpe, di sa nou ye, nou se Legliz, nou se pèp Bondye kap travay pou tè a sove. E nap fè travay sa antan nap fikse je nou sou Kè Kris la ki sakre a pou nou dekouvri kalite renmen li genyen pou tout moun san distenksyon. 

5. Konsa, na rive travay pou frè ak sè nou yo ki te pèdi akoz pwoblèm lavi a, reprann chemen Bondye, pou Pawòl Bondye a rive touche kè yo pou pèmèt yo viv nan padon ak rekonsilyasyon. Peyi nou an bezwen santi moun yo ap viv nan padon ak rekonsilyasyon tout bon vre.Parce que, comme l’a souligné le Cardinal André Vingt-Trois dans l’une de ses homélies pour la Solennité du Sacré-Cœur, « Un homme qui vit sans pardon est un homme qui s’enferme sur sa culpabilité et risque de plonger dans le désespoir. Une société qui vit sans pardon est une société qui s’étouffe dans sa culpabilité et la transforme en agressivité envers les autres pour trouver les coupables que nous ne voulons pas reconnaître en nous-mêmes. Une humanité sans pardon est une humanité vouée à la délation, à la barbarie et à la sauvagerie ». Alò, nou menm kretyen yo, nou menm kap fete jodi a, nou bezwen pote plis renmen nan sosyete a. Nou bezwen tounen enstriman kè poze ak padon. Nou dwe pran ekzanp sou Jezi nan kalite bay li bay lavi l antan li kite san ak dlo koule bò kòt li yo pike a pou l tounen sous lavi pou tout limanite. Se sous lagras la ki koule pou tout pitit Bondye sou latè beni. Nan sans sa, an nou koute Pap Franswa kap di nou : « Le Cœur du Bon Pasteur est penché vers nous, « polarisé » spécialement envers celui qui est plus distant ; là pointe obstinément l’aiguille de sa boussole, là se révèle une faiblesse d’amour particulier, parce qu’il désire rejoindre chacun et n’en perdre aucun ». Kris la fèb pou nou, li pa gen lòt peyokipasyon pase nou menm. Men anpil fwa, nou bliye sa, nou pa toujou alawotè renmen sa : « Pèp sa se ak bouch li, li respekte m, men kè yo lwen m » (Mt 15, 8). Nou bezwen kite kè nou louvri nan dimansyon kè Jezi. Se sa sen Jan Pòl II te deklare nan okazyon menm fèt sa : « C’est auprès du Cœur du Christ que le cœur de l’homme apprend à connaître les sens véritable et unique de sa vie et de son destin. C’est auprès du Cœur du Christ que le cœur de l’homme reçoit la capacité d’aimer ». Si kè nou pa fè youn ak kè Jezi nou pap kapab renmen, nou pap kapab tounen disip misyonè tout bon vre nan Legliz la. Se chalè renmen ki nan kè Kris la ki sakre a ki kapab dilate kè nou, pou kè nou kapab sansib tout bon vre. 

6. Sè m ak frè m yo, yo souvan reprezante Sakre Kè 2 fason nan ikonografi kretyèn nan. Nou souvan wè imaj Sakre Kè kote li lonje dwèt li bò kè li sou pwatrin li ki gran louvri. Se yon bèl imaj. Li fè nou sonje kouman Bondye gen yon kè, yon kè pou l renmen, yon kè ki abite ak pasyans pou nou, e li vle kenbe yon relasyon renmen avèk nou. Dezyèm reprezantasyon Sakre Kè, se imaj kote Jezi louvri bra li byen laj. Imaj sa montre nou yon Bondye ki toujou prèt pou li akeyi, ki envite vin fè rankont avèk li, yon Bondye kap di nou : « Vin jwenn mwen, nou tout kap redi, kap pote chay, epi, mwen, m a fè nou repoze » (Mt 11, 28). Reprezantasyon sa fè nou sonje nou pa ka pi byen pase nan bra Bondye, nan kè li gen plas pou tout moun. Li toujou ap tann nou, e li vle sa, paske li renmen nou san limit. 
 7. Sè m ak frè m yo, selebrasyon jodi a envite nou gade Kris la ak bò kòt li ki transpèse a epi na dekouvri sa sa ye renmen. Yon renmen ki rive jis nan bout, yon renmen ki san limit. Fèt jodi a envite nou tou antre nan kalite renmen sa a, pou nou aprann renmen, renmen tout moun. Li envite nou travay pou tabli yon reny renmen kote moun kapab viv byen ak moun. Li envite nou pou nou bay temwayaj moun ki kwè, moun ki patizan Kris la tout bon vre : « Menm jan mwen renmen nou an, se konsa nou menm tou pou nou youn renmen lòt. Se nan sa tout moun va rekonèt nou se patizan m, si nou youn renmen lòt » (Jn 13, 34-35). Gwo defi ni pou nou ki pote non kretyen, ni pou sila yo ki nan sosyete nou an. An nou mande Jezi pou l fè kè nou sanble ak kè pa li a, pou nou pa tounen kretyen okazyon, kretyen fèt patwonal sèlman, men kretyen ki fè youn ak Kris la chak jou nan kèkeswa sikonstans ; kretyen ki angaje nan anonse Bòn Nouvèl la toupatou. An nou mande Jezi konble nou ak favè li, fè pè nou yo vin pi sen, yo menm nap lapriyè pou yo jodi a, nan gran jou sanktifikasyon sa. Cœur  sacré de Jésus plein d’amour et de miséricorde, fais de nous des disciples-missionnaires pour annoncer la joie de l’Évangile, la joie de l’Amour; « Jésus, doux et humble de cœur, rendez mon cœur semblable au vôtre !Amen. 


[1]Directoire sur la piété populaire et la liturgie, n° 166.
[2]Cf. Jean-Claude Ingelaere, Pierre Maraval, Pierre PrigentDictionnaire Grec-Français du Nouveau Testament, Société biblique française, 2014, p. 77. 

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